Hej!

En liten uppdatering här. Har inte orkat ta tag i träningen ännu, har medicinerat i 8 veckor med antidepp och känner mig fortfarande dålig.
Jag ska till överläkaren på psyk om 1½ vecka och försöka få han att skynda på ADD utredningen som det är bestämt att jag ska få göra.  Misstänker själv att jag kanske har bipolär 2 också, då jag har fruktansvärda dimpar emellan åt med självmordstankar osv.
Tack Lena för ditt inlägg, jag vet inte vad det är för prov du menar men jag har tagit ett sköldkörtelsprov, för några år sen.

Den här veckan har jag iaf börjat tänka på vad jag stoppar i mig och har uteslutit kolhydrater, jag försöker att äta mer proteiner och mer fett. Lite lchf. Tror att det passar mig rätt så bra, då jag inte orkar äta flera ggr på en dag och har ett stort sockerbehov. Behöver även få in i min hjärna att mat är ENERGI och ingen TRÖST eller något man stoppar i sig när man ahr tråkigt. Mat ska bara fylla en funktion och det är att ge kroppen bränsle för att orka.

Ska försöka att uppdatera hur det går här i bloggen också. Jag vägde ganska exakt 100 kg när jag började i måndags. Vägning sker imorgon.


Kommentarer
Postat av: Tirja

om du misstänker add kan omega 3 tabletter vara bra att äta som tillskott, jag har nämligen de och omega 3 ska hjälpa till på något sätt, jag har inte "orkat" äta någon längre period själv men när jag gör det mår jag faktiskt bättre! Alltid värt att testa :)

2012-01-14 @ 21:39:36
URL: http://tirja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 
Besök ViktPejl