Dag 17

Fick lite frågor igår, angående vilket pulver jag äter. Jag hade en massa påsar från Slanka hemma när jag började på xtravaganza, så jag valde (efter att ha rådfrågat hälsokonsulenten på xv) att börja äta dom, så jag fick slut på dom. När påsarna började sina så köpte jag en veckoranson från XV. Och jag kan bara säga att nää... Dom smakar inte alls lika. Xtravaganza, har nån slags nötig, pulvrig eftersmak som gör att jag får kli i halsen. Slankas soppor smakar 100 ggr bättre! Det här är ingenting jag skyltar med när jag är hos xtravaganza att jag äter andra soppor fastän jag går på xtravaganza.

Håller man sig till andra märken som innehåller 3 soppor per dag när man går på helfart/ren kur så kan man absolut blanda andra märlen. Jag tycker t.ex. att XV färdiga shakes (RTD) är kanongoda och smidiga att ha med när man är ute och far, men dom är ju pissdyra, så jag kör på naturdiets färdiga shakes, som innehåller 180 kcal. Funkar precis lika bra, tycker jag!

Sen vill ju även xtravaganza att man ska äta 6 st omega3 kapslar varje dag och även det blir ju svindyrt. 1 burk (100 kapslar) gör man ju slut på mindre än 2 veckor. Jag funderar på att sluta med dom faktiskt, eller bara ta ett par stycken varje dag. Får se om det blir nån skillnad.

Jag tar även en matsked olivolja 1 ggr om dagen som ska vara bra för fettförbränningen. Psylliumfröskalen är kanonbra för min mage. Sist jag gick på ren kur åt jag ingenting extra och då kunde jag inte heller bajsa på 10 dagar. Nu bajsar jag oftare än vad jag gjorde när jag åt vanlig mat. Kanon! =) Jag tycker också att jag blir mättare på dom här fröna. Jag tar två teskedar till varje måltid. En stor burk kostar 135 kr och jag har mer än hälften kvar i den, så den är verkligen superdryg och värd varenda krona! =)

Imorrn ska vi på kräftskiva, är inte ett dugg sugen på att följa med =( Man äter ju heeeeela kvällen lång, först förrätt, sen varmrätt, sen kommer kräftorna fram och efter det är det tårta och fika. Vad ska jag göra där? Sitta och glo på min tomma tallrick, sippa på min lilla shake, ta lite te och lite mineralvatten medans snålvattnet rinner... Guuud.... Får man "sjukskriva" sig?

Kommentarer
Postat av: beach13

Vad är slanka?

2011-10-20 @ 20:00:57
URL: http://sommarren2013.bloggie.se
Postat av: beach13

Glömde fråga varför äter man omega kapslar jag vet att de är nyttiga men anser ditt slanka xv att man ökar förbränningen el vad?

2011-10-20 @ 20:04:55
URL: http://sommaren2013.bloggie.se
Postat av: Annelie

Jag har också provat XV och kan stötta dig när du säger att deras pulver smakar skit och är svindyrt!! Jag hoppade av för kände att det inte var min grej men jag gillar ändå deras koncept!

Förstår hur du känner med kräftskivan, hade inte heller varit sugen, också en av anledningarna till att jag valde viktväktarna. Vi har ett väldigt socialt liv med middagar och vänner titt som tätt och då e det jättesvårt att sitta där med sin soppa. Man får lov att "sjuka" sig eller bara va ärlig mot de andra från början, säg att detta har du bestämt dig för och så e det! Du kommer ju säkert få en massa frågor men bara stå på dig!! Ladda upp med lite mineralvatten!!:-) Jag håller på dig!! Bara kämpa på!!

2011-10-21 @ 06:50:24
URL: http://minusochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 
Besök ViktPejl